وقل ربي زدني علما

ولإن شكرتم لازيدنكم

13‏/09‏/2010

Agriculture




بسم الله الرحمن الرحيم

Agriculture is the production, processing, marketing, and use of foods, fibers and byproducts from plant crops and animals.[1] Agriculture was the key development that led to the rise of human civilization, with the husbandry of domesticated animals and plants (i.e. crops) creating food surpluses that enabled the development of more densely populated and stratified societies. The study of agriculture is known as agricultural science. Agriculture is also observed in certain species of ant and termite.[2][3]
Agriculture encompasses a wide variety of specialties and techniques, including ways to expand the lands suitable for plant raising, by digging water-channels and other forms of irrigation. Cultivation of crops on arable land and the pastoral herding of livestock on rangeland remain at the foundation of agriculture. In the past century there has been increasing concern to identify and quantify various forms of agriculture. In the developed world the range usually extends between sustainable agriculture (e.g. permaculture or organic agriculture) and intensive farming (e.g. industrial agriculture).
Modern agronomy, plant breeding, pesticides and fertilizers, and technological improvements have sharply increased yields from cultivation, but at the same time have caused widespread ecological damage and negative human health effects.[4] Selective breeding and modern practices in animal husbandry such as intensive pig farming (and similar practices applied to the chicken) have similarly increased the output of meat, but have raised concerns about animal cruelty and the health effects of the antibiotics, growth hormones, and other chemicals commonly used in industrial meat production.[5]
The major agricultural products can be broadly grouped into foods, fibers, fuels, and raw materials. In the 2000s, plants have been used to grow biofuels, biopharmaceuticals, bioplastics,[6] and pharmaceuticals.[7] Specific foods include cereals, vegetables, fruits, and meat. Fibers include cotton, wool, hemp, silk and flax. Raw materials include lumber and bamboo. Other useful materials are produced by plants, such as resins. Biofuels include methane from biomass, ethanol, and biodiesel. Cut flowers, nursery plants, tropical fish and birds for the pet trade are some of the ornamental products.
In 2007, one third of the world's workers were employed in agriculture. The services sector has overtaken agriculture as the economic sector employing the most people worldwide.[8] Despite the size of its workforce, agricultural production accounts for less than five percent of the gross world product (an aggregate of all gross domestic products).






الزراعة تشير إلى إنتاج المواد الغذائية والسلع من خلال الزراعة وصناعة الغابات. الزراعة هي مفتاح التنمية التي أدت إلى ظهور الحضارة، مع تربية الحيوانات الموستئنسة والنباتات (أي المحاصيل) لصناعة فائض الطعام الفائض الذي يساعد في تطوير المجتمعات ذات الطبقات والكثافة السكانية العالية. دراسة الزراعة وتعرف العلوم الزراعية (الممارسة العملية المرتبطة بالبستنة تدرس في علم دراسة الأشجار).
الزراعة تشتمل على أنواع كثيرة من التخصصات والتقنيات، بما في ذلك سبل توسيع الأراضي المناسبة لنمو النباتات عن طريق حفر القنوات المائية وغيرها من أشكال الري. زراعة المحاصيل على الأراضي الصالحة للزراعة والرعي الريفي للمواشي على المراعي يظل الأساس في الزراعة. في القرن الماضي كان هناك اهتمام متزايد لتحديد وقياس أشكال مختلفة من الزراعة. في العالم المتقدم تتراوح الزراعة عادة بين الزراعة المستديمة (على سبيل المثال الزراعة المعمرة أو الزراعة العضوية) والزراعة المكثفة (مثل صناعة الزراعة).
الزراعة الحديثة، وتربية النبات، ومبيدات الآفات والأسمدة، والتقدم التكنولوجي زاد بشكل حاد من زراعة المحاصيل، وفي نفس الوقت تسببت في أضرار بيئية واسعة النطاق وآثار سلبية على صحة الإنسان.[ادعاء غير موثق منذ 319 يوماً] التربية الانتقائية والتطبيقات الحديثة في تربية الحيوانات مثل مزارع الخنازير المكثفة (والتطبيقات المماثلة المطبقة على الدجاج)، ادت أيضا إلى زيادة إنتاج اللحوم، ولكنها زادت المخاوف بشأن وحشية الحيوانات والآثار الصحية للمضادات الحيوية، وهرمونات النمو، وغيرها من المواد الكيميائية التي يشيع استخدامها في إنتاج اللحوم الصناعية.[ادعاء غير موثق منذ 319 يوماً]
أهم المنتجات الزراعية يمكن تجميعها بصورة عامة في الغذاء، والألياف، والوقود، والمواد الخام، والأدوية والمنشطات، ومجموعة متنوعة من منتجات الزينة أو منتجات المحاصيل الغريبة. في عام 2000، استخدمت النباتات لتنمية الوقود البيولوجي، والمواد الطبية الحيوية والبلاستيك الحيوي، والأدوية.[1] والأغذية محددة تشمل الحبوب، والخضروات، والفاكهة، واللحوم. أما الألياف تشمل القطن، والصوف، وخيوط القنب، والحرير والكتان. والمواد خام تشمل الخشب والخيزران. وتشمل المنشطات التبغ، والكحول، والأفيون، والكوكايين، ونبات زهرة الكشاتين. المواد المفيدة الأخرى التي تنتجها المصانع من النباتات، مثل الراتنج وأنواع الوقود الحيوي تشمل غاز الميثان من الكتلة الحيوية، والإيثانول والديزل الحيوي. الأزهار المقطوفة، ومشتل النباتات والأسماك الاستوائية والطيور الاليفة التجارية تعد بعض من منتجات الزينة.
في عام 2007، ما يقرب من ثلث العاملين في العالم يعملون في قطاع الزراعة. ومع ذلك، فإن الأهمية النسبية للزراعة قد انخفضت بشكل مطرد منذ بداية عملية التصنيع، وفي عام 2003—لأول مرة في التاريخ—قطاع الخدمات الذي تخطى قطاع الزراعة كقطاع اقتصادي يستخدم معظم الناس في جميع أنحاء العالم.[2] على الرغم من حقيقة أن الزراعة توظف ما يزيد على ثلث سكان العالم، فان الإنتاج الزراعي يمثل أقل من خمسة في المئة من اجمالي الناتج العالمي (إجمالي الناتج المحلي)ahmed muslim

0 التعليقات:

إرسال تعليق

الزوار

free counters

تابعنب على الفيس بوك facebook

كافح الدخين معنا

لتصفح افضل للمدونة استخدم احد هذه المتصفحات
Compatible with the following browsers
Google Chrome ‪  1.0.154.36 FireFox IE 7 Maxthon Opera 9.6 Safari 3.2
Best viewed with 1024 × 768 Display Resolution
لأفضل تصفح استخدم دقة 1024 × 768 لعرض الشاشة
Food Industry
____________________________________________________________________________________